S.A.H.A.B.A.T

Wednesday, February 23, 2011

Kita alpha dijalan dunia...

Salam 1Malaysia....kali ni Apix nak bicarakan tantang keALPHAan dan keCUAIan kita....
Kadang2 kira terlalu mengambil mudah dan tak melakukan sesuatu dengan teliti....
Kenapa ya??? Adakah faktor genetic??? eh mana mungkin...takkan faktor keturunan kot.....
Apix selalu tanya kawan2 Apix soalan matematik untuk menguji kecuaian diorang....heheheh(uji orang pandai..time org uji Apix...Apix plak terkapai2)

2+2/2=?


soalannya mudah sahaja......bagi yang cuai dan beranggapan soalan ini taraf budak2 darjah satu je....jawap la....
(ha jawap jgn tak jawap)
mesti jawapan diminda kalian adalah  2....sila tepuk dahi anda sendiri...anda memang cuai!!!
jawapannya adalah  3...mulalah garu kepala yg tak gatal tu....HAHAHAH

Kenapa 3???
Pernah tak kawan2 belajar hukum atau undang2 matematik?
Takan tak pernah..ke korang lupa ni...haish jangan salahkan cikgu yg mengajar..salahkan diri sebab tak mendengar....

hukum matematik..KUrungan,DArab,BAhagi.CAmpur dan TOlak....
bagi  mudah ingat...KUDA BACATO...heheheh..Alhamdulillah...ingat sampai hari ni....

Berbalik kepada soalan tadi...operasi bahagi didahulukan...2/2=1..kena la buat yg ni dulu....ikot undang2....lepas tu baru operasi 2+1=3....faham dah?....kalau tak faham jangan marah yer....Apix bukan tenaga pengajar yg bertauliah...hehhehe


Apa kaitan soalan matematik tadi dengan hidop?????
Sebagai manusia biasa..kita takkan lari dari memandang rendah akan sesuatu perkara mahupon sesuatu benda......sebagai contoh.....sila lihat gambar dibawah...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sering kali kita lihat...tak kiralah kat mana2 pon...mesti ada sampah...kurang sivil masyarakat kita ni.....mungkin akal berkata....''buang je la kelaut...nanti ombak bawak hanyut la....bukan orang nampk pon''
TAPI......kita tak sedar bahawa tindakan kita akan menyebabkan hidupan2 laut mati...terutamanya hidupan yang kian pupus seperti penyu...
tengok....penyu makan plastik sebab dia ingt itu adalah obor2...sian penyun T_T
tengok video ni....suka sangat2....cara dia tunjuk tabiat kita...vid dia best2


dia memang berbakat..heheheh

7 comments:

  1. soalan math tadi mmg menarik perhatian... dan dikaitkan dgn tajuk.

    ReplyDelete
  2. hehehe....suka ka sis mai....

    ReplyDelete
  3. bab soalan math tadi...memang ada bakat la macam abg dia yang sangat berbakat itu..muahahah

    ReplyDelete
  4. nk puji jugak noh dri ang....adesss..promote aq skit abg jon kt blog ang..heheh

    ReplyDelete
  5. best vids die ni...suke tgok..hehe

    ReplyDelete